כירופרקטיקה וכאבי ראש

מה גורם לתחושת הכאב בכאבי ראש?
 תחושת הכאב בכאבי הראש אינה מגיעה מן המוח – המוח עצמו אינו יכול לחוש כאב כלשהו.  במהלך ניתוח מוח, יכול מטופל, לעתים קרובות, להיות ער לחלוטין מבלי לחוש דבר, ואף לדבר עם המנתחים והאחיות בעת שמוחו מנותח (אלחוש מקומי מרדים את הקרקפת).  מה אם כן גורם ל'תחושת הכאב' בכאב הראש?  הכאב נובע ממבנים לא-מוחיים כגון כלי הדם, קרום התא ועצבי הגולגולת במוח ובראש.  כאשר מבנים אלו סובלים ממתח, דחיסה, גירוי, דלקת או זיהום, התוצאה היא, לעתים קרובות, כאב ראש.

הגישה הכירופרקטית

הסיבה שבגינה פונים מיליוני אנשים הסובלים מכאבי ראש לגישה הכירופרקטית הטבעית נטולת-התרופות, היא ייחודה של  גישה טיפולית זו.  כירופרקטים הם אנשי המקצוע היחידים שהוכשרו לבחון את הגוף לאיתור מצבים חמורים, אשר הרפואה הקונבנציונאלית מתעלמת מהם לעתים קרובות, העלולים לגרום לנזק עצבי, דלקות, התכווצויות שרירים, חולשה גופנית, ועייפות וליצור תנאים מתאימים להתפתחות מחלות ותחלואים שונים בגוף.  מצב זה נקרא סבלוקסציה שדרתית (VSC).

ממש כשם שחור בשן יכול לגרום נזק מבלי שתהיה מודע לכך, כך עלולה גם סבלוקסציה שדרתית (או  VSC) לגרום נזק חמור לגוף –לעתים לאורך שנים – מבלי שתדע על כך.

מה היא בדיוק סבלוקסציה שדרתית (VSC)?  סבלוקסציה שדרתית היא עיוות מזערי או פגיעה באיזון מבנה עמוד השדרה (misalignment) הגורמת לחץ על מערכת העצבים, המערכת המפקחת על פעילות הגוף.  מה גורם לסבלוקסציה שדרתית? כל לחץ פיסי או נפשי שהגוף אינו מסוגל להתמודד עמו עלול לגרום להתפתחות סבלוקסציות בעמוד השדרה.

בדיקה כירופרקטית

הכירופרקט המטפל נעזר בידיו, בצילומי רנטגן ובמכשירים אחרים על מנת לקבוע אם אדם סובל מסבלוקסציה שדרתית.  כאשר אדם סובל ממצב זה, הכירופרקטור יעניק לו כוונון שדרתי בטוח ועדין, על מנת לתקן את הסבלוקסצה השדרתית על ידי שחרור הלחץ העצבי ותיקון העיוותים בעמוד השדרה.

מה סוד ההצלחה הגדולה של הכירופרקטיקה?

הסיבה לכך שהכירופרקטיקה מספקת רווחה למיליוני אנשים הסובלים מכאבי ראש, נעוצה אולי בעובדה שככל הנראה מרבית האנשים הסובלים מכאב ראש סובלים גם מסבלוקסציה שדרתית.  לדוגמה, מחקר שנערך ב-6,000 אנשים שסבלו מכאבי ראש משך זמן ממושך (שנתיים עד 25 שנה) גילה שפגיעות צוואר (צליפת שוט, נפילות) דווחו כגורם החשוב ביותר לכאבי ראש, ולכן יש להביאן בחשבון בכל מקרה אשר בו לא ידועה סיבה ספציפית לכאב הראש.

בנוסף על כך, השפעתם של תיקוני סבלוקסציה יעילה ביותר.  בניסוי אקראי מבוקר שבוצע באוניברסיטת אודנס (Odense) בדנמרק, דיווחו משתתפים שקיבלו טיפול כירופרקטי על הפחתת השימוש במשככי כאבים ב-36%, וירידה של 69% בכאבי הראש.

כאבי ראש משפיעים גם על ילדים.  לדוגמה, ילדה בת 10 שסבלה ממיגרנה כרונית חריפה (6 פעמים בשבוע במהלך 3 השנים האחרונות) לא הייתה מסוגלת ללכת לבית ספר עקב חומרת מצבה.  טיפול נוירולוגי לא הועיל לה.  בדיקה כירופרקטית גילתה סבלוקסציה שדרתית בחוליות הצוואר העליונות.  לאחר הכוונון השלישי שקיבלה הפסיקה לקחת משככי כאבים, ובשבוע השלישי לטיפול חזרה לבית הספר, הצטרפה לשיעורי ריקוד בפעם הראשונה מזה שנתיים "ולמעשה חזרה לחייך.  בתום הביקור החמישי היא ניהלה חיים נורמאליים ובריאים המתאימים לילדה בגילה".

ילד בן 13 שנפצע במשחק 'פוטבול' סבל כאבים נוראיים ונזקק למשקפי שמש ואטמי אוזניים כדי להתמודד עם רגישות מוגברת לצליל ואור.  רופאים קונבנציונאליים נתנו לילד משככי כאבים ואשפזו אותו לטיפול מתיחה למשך שבועיים, ללא הועיל.  לאחר הכוונון הכירופרקטי הראשון שקיבל, הצליח הילד לנסוע הביתה ללא משקפי השמש, ובפעם הראשונה מזה שבועיים הביע עניין באוכל.

במחקר אחר, הציגו מטופלים שקיבלו טיפול כירופרקטי שיפור משמעותי בהשוואה לאלו שטופלו בתרופות מרשם חזקות (אך ללא תופעות הלוואי של התרופות).  מדד כאב הראש, מתוך יומן שניהל כל אחד מן המטופלים, הראה שהטיפול הכירופרקטי הפחית את חומרת כאבי הראש ואת תדירותם באותה מידה או טוב יותר מהטיפול המשולב או מהטיפול בתרופות בלבד (ללא כל תופעות  לוואי של התרופות).

מחקרים ודוחות ניסוי אלו מהווים רק דוגמאות אחדות למקרים הרבים שהגיבו טוב לטיפול כירופרקטי ושדרתי.

השפעת הכירופרקטיקה על כאבי ראש

שנים רבות נאמר שהתואר  DC הנלווה לשם הרופא הכירופרקט משמעו גם "רופא הסיבה" (Doctor of Cause) – כירופרקטים מתקנים את הסיבה לבעיות הבריאות של המטופל, במקום לתת משככי כאבים ותרופות אחרות המטפלים בתסמינים בלבד.
צוות מנתחים מסוים גילה ככל הנראה את הסיבה להצלחה המרובה של הכירופרקטיקה.  אנשי הצוות גילו שריר קטן בצוואר המחבר בין המוח לקרום התא.  כאשר הצוואר אינו מאוזן, שריר זה יכול למעשה למשוך את המוח!  כפי שכתב המנתח הראשי: "קובץ  הולך וגדל של חומר ספרותי קושר בין כאבי ראש לפתולוגיה המשפיעה על עמוד השדרה הצווארי, וניסויים קליניים אחדים הראו כי לכירופרקטיקה... יש ערך בטיפול בכאבי ראש."

טיפול כירופרקטי אינו מוגבל לכאבי ראש

מומלץ לכל אדם הסובל מכאבי ראש (או מכל בעיה בריאותית אחרת) לבדוק שעמוד השדרה שלו חופשי מסבלוקסציה שדרתית – על מנת להבטיח את בריאות הגוף כולו ולא רק איברים מסוימים בו.

טיפול כירופרקטי חיוני לכל אדם הסובל מכאבי ראש.

מודיעין:   סולומון סנטר,  טלפון: 08-9118089      טלמון:  רח' הר אפרים 41,   050-8911074
..